Köpvillkor
Alla priser inkluderar moms om de är nya produkter. Vi reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning och ev faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Produktbilder behöver ej heller alltid stämma exakt överrens med den bild som visas. Tillgodobevis som kommer av inbyte gäller endast byte mot begagnade varor, alltså ej nya produkter eller tjänster. Vill du ha möjlighet att byta mot tjänst eller nytt måste detta överrenskommas i förväg och framgå på kvittot. De flesta av våra varor är begagnade. Begagnade varor är markerade med (Beg) efter produktnamnet.
Olika utgåvor av samma produkt…
Filmer och spel har ofta olika utgåvor, tex platinum, classic eller diverse special edition. För filmer finns det även där olika omslag på samma film. Är du bara ute efter en viss utgåva av en kassett/spel eller film? Skriv då ett meddelande till oss i ordern så avbokar vi de produkter som inte uppfyller kraven. Går också bra att fråga oss via chatten på hemsidan eller mail.
Leveranstid
Leveranstid inkl postgång är normalt 2-4 vardagar. Postgången har dock blivit sämre senaste året (2016) och upplevelsen är att leveranserna ofta tar någon dag extra. Vi kan tyvärr inte påverka detta utan bara hoppas att det sker förbättringar på det området. Produkter som är renoverade/renoveras eller beställningsvaror kan ta längre tid. Preorder produkter tar vanligtvis 1-2 veckor längre tid än vanligt.
PREORDER: Preorder produkter är varor som vi kan beställa hem från leverantör eller samarbetspartner, i vissa fall även i samlingar som vi köpt och är på väg in i lager. I många fall kommer produkterna från utlandet och då även utanför EU. Vi har svårt att styra leveranstider och förtullningstider mm så 1-2 veckor är en uppskattad genomsnittlig extra leveranstid. I vissa fall kan produkten vara slut eller ta slut hos leverantör och då avbokar vi oftast din order och gör återbetalning eller kontaktar dig för ytterligare alternativ. Vi kan aldrig 100% garantera att vi kan leverera en Preorder produkt.
Frakt & Betalning
- Postförskott & Fraktavgift – Fraktavgiften är 39:- för spel och 69 eller 99kr för tyngre varor, ex konsoler, spelmaskiner. Postförskott är tyvärr borttagen då denna tjänst missbrukades och många köpare hämtade inte ut sina leveranser.
- Hämta i Butik (Pausad) – Inga avgifter tillkommer om du väljer att hämta dina varor direkt i vår lagershop i Hyssna. En del produkter kan vara tillfälligt slut eller på väg in, då vi är ett litet företag med begränsade möjligheter till stora lager. Vi brukar bekräfta att varan finns att hämta. Ett visst antal varor kan vara på väg in eller under bearbetning. Oftast kan du hämta varan direkt.
Garanti
På begagnade varor lämnar vi 3 månaders funktionsgaranti. För nya varor gäller den garanti som tillverkaren anger, vanligtvis 1-2 år. Garanti för nya varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel,
Batterier i begagnade spel. Vissa äldre spelkassetter har knappcellsbatterier för sparfunktion. Vi lämnar ingen garanti för att dessa batterier fungerar eller håller sparfiler. Batterierna är enkla att byta själv om du har enklare lödkunskaper, vi säljer batterier till de olika kassetterna samt erbjuder oftast också möjlighet att utföra batteribyte om du hellre vill köpa den tjänsten från oss.
Ångerrätt
Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan är i sitt ursprungliga skick med obruten förpackning. För att åberopa ångerrätt gäller att du inom 14 dagar från varans mottagande meddelar oss om detta.
Ångerrätt gäller inte förhandsbeställda varor, förbokningar. Returfrakt står du som köpare för vid åberopande av ångerrätt. Ej uthämtade paket gäller inte som om att du utnyttjar ångerrätten.
Reklamation
Vid reklamation måste du kunna visa upp faktura, kassakvitto eller annan handling som styrker ditt inköp. Vi testar ALLA returnerade produkter. Om det visar sig att den returnerade varan är felfri vid retur till oss tar vi ut en avgift, fn 395 kr. Vi står ej för kostnader som orsakats av en defekt vara. Vid anmäld reklamation skickar du in den reklamerade produkten till adressen på vår hemsida. Meddela orsak till returen samt skicka varan som ska returneras tillsammans med fakturan eller följesedel/orderbekräftelse. Kontakta oss innan reklamation.
Pixelfel på TFT skärmar och liknande
TFT skärmar är exakt uppbyggda av ett exakt antal pixlar. För att kunna hålla skärmarna på en rimlig nivå kvalitetsmässigt har tillverkarna infört en sk pixelpolicy. Som kund innebär detta att man måste acceptera någon eller några defekta pixlar. En skärm byts inte ut om inte den uppfyller tillverkarens krav på antal defekta skärmar. Läs mer på respektive tillverkares hemsida.
Outlösta Paket
Alla outlösta paket och postförskott debiteras med 249 kr för att täcka de kostnader vi drabbas av i samband med detta.
Bytesrätt
Vi har ingen bytesrätt på våra varor om inte detta är något som köparen kommer överrens med oss om vid inköpstillfället. Är du osäker över ett inköp hör då med oss först så kommer vi fram till en bra lösning för dig.
Kundsupport
Har du frågor kring ett köp eller övriga frågor i ett specifikt ärende så kontaktar du oss enklast via chat eller email. Vi har ingen telefonsupport. När du kontaktar oss i ett ärende, var tydlig med var det gäller och vilka frågor du vill ha svar på.
Kundsupport : [email protected]
Avbeställning
Så länge varan ej har hämtats ut i butiken eller skickats av oss kan du avbeställa din vara. Kontakta oss via [email protected] . Skriv avbeställning i meddelandefältet och ange sedan i mailet ordernr/fakturanr som avbeställningen avser. Du får alltid svar av oss. Har du betalat med kort eller annan betalningslösning drar vi av 4% av köpesumman innan återbetalning för att täcka de kostnader vi har i samband med kortköp etc.
Sekretesspolicy
Den information du lämnar på vår sida hanteras endast av oss internt. Vi kommer inte att sprida den vidare på något sätt. Du har rätt att ta del av de uppgifter vi eventuellt har om dig. Om något är fel eller icke längre relevant korrigerar vi detta i samråd med dig.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter och liknande händelser utom vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från vår sida, vilket gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Kaptenkrok.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.